Misiune-viziune

MISIUNEA: Liceul Teoretic ,,Ștefan Vodă” este o instituție deschisă pentru toți copiii. Pornind de la ideea că ,,Elevul” reprezintă punctul de plecare al schimbării și valoarea instituției, misiunea noastră este de a forma personalități libere, creative, deschise și capabile să valorifice resursele interne și cele externe pentru a se încadra social. Liceul Teoretic ,,Ștefan Vodă” va contribui la dezvoltarea competenţelor intelectuale şi fizice, dezvoltarea atitudinii pozitive faţă de bunăstarea proprie şi cea a societăţii, respectul faţă de părinţi, comunitate, tradiţii, limbă, valorile naţionale şi universale. Procesul educațional organizat în Liceul Teoretic ,,Ștefan Vodă” va purta un caracter actual, va corespunde viitoarelor necesități de instruire și educație ale elevilor, va oferi, în raport cu alte școli, avantajul unei instruiri individualizate din perspectiva calității.

VIZIUNEA: Având la bază, conceptul idealului educaţional al şcolilor din Republica Moldova ce constă în ,, formarea personalităţii cu spirit de iniţiativă, capabile de autodezvoltare, care posedă nu numai un sistem de cunoştinţe şi competenţe necesare pentru angajare pe piaţa muncii, dar şi independenţă de opinie şi acţiune, fiind deschisă pentru dialog intercultural în contextul valorilor naţionale şi universale asumate”, viziunea Liceului Teoretic ,,Ștefan Vodă” o reprezintă,, Dezvoltarea unui învățământ de calitate la nivel european, asigurând tuturor elevilor accesul la educație și performanță într-un climat caracterizat prin deschidere, colaborare, toleranță, formare a unei personalități armonioase, creative și de success din perspectiva educației pentru diversitate, globalizare și dezvoltare sustenabilă”.

VALORILE care ne ghidează activitatea sunt:

  • Profesionalism, echitate și intergritate;
  • Competență, corectitudine și eficiență;
  • Asigurarea accesului și a relevanței la educație de calitate;
  • Diversificarea și îmbunătățirea calității serviciilor educaționale;
  • Responsabilizarea comunității de învățare pentru implicare în diverse programe de sprijin în realizarea politicilor educaționale;
  • Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice în scopul asigurării creșterii calității actului didactic;

Problema asupra căreia va lucra colectivul profesoral în anul de studii 2024-2025:
      Dezvoltarea unui învățământ de calitate și identificarea noilor abordări educaționale prin prisma instruirii interdisciplinare, intradisciplinare și transdisciplinare.

Administraţia Liceului Teoretic ,,Ștefan Vodă” în anul şcolar 2024-2025 va orienta spre  asigurarea  accesului și participarea tuturor elevilor la activitățile de învățare organizate de instituţia  de învățământ. Respectiv, vom  orienta întreaga activitate, demersul didactic și educațional pe următoarele proprietăți strategice :

  1. Îmbunătăţirea managementului la nivel de clasă şi şcoală pentru eficientizarea procesului educațional;
  2. Crearea unui climat democratic şi creativ de dezvoltare pentru fiecare actor educațional (profesor, elev, părinte);
  3. Ridicarea standardului demersului didactic, transformarea învăţământului în unul euristic, formativ și nonformal.
  4. Monitorizarea continuă a activităților, cu reguli de management clar aplicabile, în scopul deținerii unui control intern managerial cât mai eficient asupra proceselor și activității instituției;
  5. Îmbunătăţirea managementului la nivel de clasă şi de şcoală, vizând antrenarea tuturor elementelor care participă la eficientizarea procesului decizional și educațional;
  6. Promovarea unui sistem modern de predare-învățare-evaluare prin implementarea proiectelor educaționale de nivel național și international.
  7. Încurajarea competiţiei, ridicarea nivelului de pregătire față de activitatea didactică în scopul obţinerii de performanţe în învăţare a elevilor,.
  8. Consolidarea profesionalismului cadrelor didactice prin organizarea formărilor la nivel de instituție;
  9. Realizarea parteneriatelor educaționale promovate de administrația publică locală, republicană și internațională: America House, UPS Ion Creangă (American Center, Clasa Viitorului), instituțiile abilitate de MEC pentru formarea cadrelor didactice, educația fără frontiere, etc;
  10. Ridicarea nivelului profesional și etic al cadrelor didactice;
  11. Aplicarea strategiilor de personalizare a procesului de predare-învățare-evaluare;
  12. Aplicarea standardelor de predare  și evaluare  în procesul educațional;
  13. Dezvoltarea competențelor digitale de utilizare ca instrument de predare-învățare-evaluare;
  14. Creșterea responsabilității tuturor actorilor participanți la procesul educational (manager, cadru didactic, elev, părinte,  comunitate).

COMPONENȚA ECHIPEI MANAGERIALE

responsabilă de organizarea și desfășurarea procesului educațional și de gestionarea mijloacelor bugetare ale  Liceul Teoretic „Ştefan Vodă” în anul de studii 2024-2025:

  1. Anastasia Serbul, directoare, grad didactic I, magistru în științe ale educației/ magistru în leadership și instruire;
  2. Natalia Leahu, directoare adjunctă pe activitate didactică, magistru în fizică, grad didactic II;
  3. Arina Negrei, directoare adjunctă pe educație, magistru în științe socioumanistice, grad didactic II;
  4. Elena Lupușor, directoare adjunctă pe gospodărie;

Direcțiile de acțiune ale echipei manageriale, pentru anul școlar în curs, sunt:

  • Conceperea şi implementarea unui sistem educaţional care să corespundă standardelor de calitate a instituției de învățământ general;
  • Realizarea unui management educaţional al cărui scop să fie educaţia centrată pe elev și pe formarea continuă a cadrelor didactice;
  • Reducerea absenteismului şcolar;
  • Asigurarea mijloacelor umane, materiale şi didactice necesare formării personalităţii elevilor (educaţie complementară, consiliere şi orientare şcolară şi profesională);
  • Asigurarea mijloacelor umane, materiale şi didactice necesare susţinerii elevilor capabili de performanţă;
  • Asigurarea resurselor şi optimizarea utilizării lor;
  • Stabilirea unor parteneriate comunitare la standarde naționale și europene.

ABORDĂRI STRATEGICE

  • Realizarea politicilor educaţionale de stat;
  • Facilitarea accesului egal la educaţie tuturor copiilor în condiţiile unei şcoli prietenoase copilului, a educaţiei incluzive în contextul implementării curriculumului modernizat axat pe formarea de competenţe;
  • Asigurarea respectării prevederilor actelor normative privind învăţământul obligatoriu, prevenirea abandonului şcolar;
  • Implementarea TIC în educație în vederea eficientizării procesului implementării curriculumului național;
  • Implicarea elevilor în viaţa socială, în special, în procesul de consultare şi luare de decizii;
  • Asigurarea respectării actelor normative cu privire la protecţia şi sănătatea copiilor;
  • Formarea unui mediu educaţional prietenos, accesibil şi capabil să răspundă aşteptărilor şi cerinţelor speciale ale beneficiarilor;
  • Utilizarea eficientă a bazei tehnico-materiale şi a resurselor financiare alocate Liceului;
  • Formarea continuă a cadrelor didactice şi a celor cu funcţie de conducere;
  • Promovarea educaţiei interculturale la toate treptele de şcolaritate;
  • Asigurarea parteneriatului comunitar local, eventual național și internaţional la standarde europene.
  • La baza proiectării activităţii corpului didactic al Liceului stau următoarele principii:
    • Principiul culturii organizaţionale şi informaţionale;
    • Principiul asigurării unităţii demersurilor educaţionale locale;
    • Principiul complementării formal/nonformal;
    • Principiul transparenţei;
    • Principiul cooperării (cooperarea interinstituţională la nivel local, regional, naţional, internaţional);
    • Principiul educaţiei centrate pe valori;
    • Principiul interculturalităţii.


OBIECTIVE DE REFERINȚĂ:

  • Promovarea conceptelor educaţionale contemporane centrate pe formarea de competenţe şi valori la elevi prin prisma documentelor şi politicilor educaţionale promovate de Ministerul Educaţiei și Cercetării al Republicii Moldova;
  • Promovarea imaginii şi creşterea prestigiului instituţiei în scopul atragerii resurselor umane și educaţionale;
  • Formarea profesională continuă a cadrelor didactice în contextul asigurării unei educații de calitate;
  • Consilierea și acordarea asistenței metodice cadrelor didactice, inclusiv tinerilor specialiști în contextul dezvoltării continue a competențelor profesionale;
  • Realizarea standardelor de eficiență ale învățării în vederea asigurării procesului educațional de calitate.
  • Insistența personalului didactic spre atingerea standardelor de competență profesională întru sporirea calităţii managementului educaţional și implementării eficiente a curriculumului;
  • Aplicarea conceptelor și practicilor educaţiei incluzive în procesul educațional instituțional;
  • Modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale a liceului pentru asigurarea condițiilor realizării unei educații de calitate;
  • Crearea unui parteneriat educativ eficient prin atragerea părinţilor, consultarea elevilor şi colaborarea cu factori educativi locali şi regionali;
  • Înbunătăţirea competenţelor digitale a cadrelor didactice